Het lijkt erop dat JavaScript is uitgeschakeld. Schakel het in om ervoor te zorgen dat deze website correct werkt.
Blog
Lees onze maandelijkse blogs!
17.06.2020
Een vaste datum bekomen via WIPO PROOF, of hoe jouw bestanden vingerafdrukken kunnen achterlaten
Een vaste datum bekomen via WIPO PROOF, of hoe jouw bestanden vingerafdrukken kunnen achterlaten De Wereldorganisatie voor de Intellectuele Eigendom…
Lees meer
12.06.2020
Gratis i-Depot
De laatste maanden betekenden woelige tijden voor ondernemingen. Nu er weer meer perspectief komt met de huidige exitmaatregelen, kunnen ondernemingen…
Lees meer
20.05.2020
Meewerken aan contactopsporing doet artsen beroepsgeheim schenden
UPDATE 28/07/20: De in deze blog besproken juridische lacune is intussen door de wetgever aangepakt: het KB nr. 44 van 26…
Lees meer
11.05.2020
Voorwaarden voor het afsluiten van een protocol
Op 31 januari 2020 verscheen aanbeveling 02/2020 van de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) omtrent de draagwijdte van de verplichting voor de federale…
Lees meer
GBA schept klaarheid: in deze gevallen is een protocol verplicht
Op 31 januari 2020 verscheen aanbeveling 02/2020 van de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) omtrent de draagwijdte van de verplichting voor de federale…
Lees meer
GBA beslist: afdelingshoofd mag functie niet combineren met DPO-rol
GBA beslist: afdelingshoofd mag functie niet combineren met DPO-rol De beslissing van de GBA Achtergrond De zaak waar de GBA…
Lees meer
04.05.2020
Marktenhof vernietigt beslissing van GBA betreffende boete voor inlezen eID
Op 17 september 2019 legde de Gegevensbeschermingsautoriteit (hierna GBA) een boete van €10 000 op aan een drankenhandel die de…
Lees meer
30.04.2020
Direct marketing – de kernpunten van de aanbeveling van de GBA
Over de verwerking van persoonsgegevens voor marketingdoeleinden werd al veel gezegd en geschreven. Toch bleek nog niet alles voldoende duidelijk…
Lees meer
29.04.2020
Direct marketing – de kernpunten van de aanbeveling van de GBA
Over de verwerking van persoonsgegevens voor marketingdoeleinden werd al veel gezegd en geschreven. Toch bleek nog niet alles voldoende duidelijk…
Lees meer
Helder
Duidelijk
To the point.