Retail/e-commerce – DPO as a service

De Klant

Opdrachtgever is een Belgisch e-commerce bedrijf van ongeveer 300 medewerkers. Cliënt heeft vestigingen in België en Nederland. Door de aard van haar activiteiten wordt Cliënt vaak geconfronteerd met vragen over gegevensbescherming.

Het Project

IFORI werd benaderd door Opdrachtgever die IFORI wilde aanstellen als externe DPO. IFORI informeert en adviseert in alle zaken met betrekking tot gegevensbescherming (inclusief alle noodzakelijke overeenkomsten), ziet toe op de naleving van de GDPR en andere regelgeving op het gebied van gegevensbescherming en geeft trainingen aan de medewerkers.

De Uitkomst

Vandaag heeft de klant een bedrijfscultuur waarin gegevensbescherming bovenaan staat. Dankzij de tussenkomst van IFORI beschikt de Klant over contracten, beleid en praktijken die aan de regels voldoen.


Blog

Dataretentiewet, aflevering n°3

Op 7 juli 2022 werd een wet aangenomen omtrent “het verzamelen en het bewaren van de identificatiegegevens en van metagegevens…

Lees meer Arrow

Hoed je voor je hashtags! – Verplichte info door de influencer

Eind april 2022 publiceerde het ‘JEP’ (voluit: Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame) Aanbevelingen voor Influencer Marketing. Ook publiceerde de…

Lees meer Arrow

Het digitale groene certificaat (en wat u misschien niet tussen de regels door las in het gezamenlijk advies van de EDPB en de EDPS)

Op 31 maart hebben de European Data Protection Board (EDPB) en de Europan Data Protection Supervisor (EDPS) een gezamenlijk advies…

Lees meer Arrow