Media- & Reclamerecht
Het mediarecht is allang voorbij het traditionele kader van klassieke, door de overheid gefinancierde omroepkanalen gegaan. De kijk op media als een klassieke gereguleerde sector hoort thuis in de vorige eeuw. De huidige markt wordt gekenmerkt door een complex huwelijk van bestuursrechtelijke regels (financiering, toewijzing van middelen), fundamentele vrijheden (vrijheid van meningsuiting, recht om vergeten te worden), consumentenbescherming en regulering van reclame, en zelfs fiscale overwegingen (tax shelter). Die regels evolueren voortdurend om relevant te blijven in een innovatieve markt, waar creativiteit koning is en subversie een zakelijke moto.
Van alle technologische ontwikkelingen moeten echter vier hoofdconstanten worden onderscheiden:
- Steeds meer digitale en geprivatiseerde media
- Een steeds gerichter publiek en meer georiënteerde inhoud
- Steeds meer beschikbare content
- Steeds meer gediversifieerde en geglobaliseerde omroepen
Wat doen we?
Het is gemakkelijk om de weg kwijt te raken in de mediajungle. Gelukkig kennen we bij IFORI uw rechten (en plichten) als het om media gaat. Of het nu gaat om het onderhandelen over uitzendcontracten, het geven van een oordeel over de regelmatigheid van een reclamecampagne of het doen gelden van uw rechten ten aanzien van de media, …
Onze meerwaarde
We vertrouwen op de ervaring die is opgedaan door de teamleden, op projecten uitgevoerd door IFORI en op de verschillende conferenties waaraan we deelnemen. Met onze interne ervaring en bewezen staat van dienst in contractonderhandelingen hebben we een holistische benadering om onze klanten. Ten slotte, aangezien “nee” niet in ons vocabularium staat, zullen we de juridische middelen vinden om uw media- of reclameproject tot stand te brengen.